петак, 18. март 2011.

Krečenje i slava u tazbinu...


Bila slava u moju tazbinu i kao sto je običaj Roska otidne nekol'ko d'na ponapred da pomogne u spremanje a ja idem na d'n slavu.Sve ona spremi stvari kakvo treba da oblečem za taj d'n,turi mi u šifunjer i otidne.Ja ostanem dom da porabotim kakvo ima i kad treba da se spremim i otidnem.Medjutim tija d'ni neje imalo bog zna kakvo da se raboti...Namirim ja stoku pa oknem Stojana i mi ti zasednemo pred kuću,iznesemo vlašu i samo dosipujemo...Dok je Roska bila nedelju d'na da pomaga na njojni da spreme slavu mi smo popili sleduvanje za mesec d'na...Na svu sreću d'n pred slavu dojde Zagorka (Stojanova žena) i okne ni da otidnemo da okrečimo kod nji.Da neje bilo toj mi se ne bi otrznili i ja bi verovatno promašil slavu u tazbinu...
Krečenje kod Stojana se sastojalo u sledeće:
Stojan i ja iznesemo stvari pred kuću,i dok Zagorka briše i pere mi mutimo kreč.Kad ona završi sas čistenje,pranje,kad očisti šporet,ćunci i odžak mi turimo kantu sas kreč na sred sobu,dademo jo' četku u ruke i ona kreči a mi pazimo da negde ne promaši.Normalno za svo toj vreme ne sedimo sas skrštene ruke...Pazimo da ni se ne rasipe rakija iz čaše...Kad ona  okreči i opere kantu i četku mi unesemo stvari i odma zauzimamo mesto uz astal...Obrnuti smo prema kredenac da pazimo da Zagorka nešto ne naredja pogrešno...
Taj d'n smo završili sas krečenje...Jutred'n se ja spremim i pravac u tazbinu...Kad sam stigal tamo svi su mi se raduvali...Svi me grle i ljube,naročito tast...Toj je zatoj što on jedino na slavu ima dozvolu da pije barabar sas gosti.A kad pije barabar sas mene toj mu je doza do sledeću slavu...Kad sam ja sedal uz astal neje imalo nikoj od gosti..Samo tast,tašta,Roska i ja...Odma smo mi krenuli  da se častimo sas salate...Imalo je od salate što ja pamtim jagnje i prase na ražanj i teletina ispod sač....Moj tast je tolko žuril da mi nazdravlja da se ni ja ni on ne secamo kad su drugi gosti doodili i otodili....A kazuju Roska i tasta daje imalo oko 30 gosta...U neko vreme smo morali da otpevamo nekolko pesme...Da ni se slegne pečenje...Da bi mogli da večeramo...
Pošto je se stavnilo i napolje  a i u moju glavu Roska je preporučila da je najbolje da legnemo,prespimo pa da si dom idemo kad s'vne.Toj je posebno obradovalo tasta...Na takav način se produžila njegova dozvola za napivanje...
Kad su žene preprale tanjiri one su legle i zaspale a ja i tast smo do ujutru ostali.Kad je savnulo okol nas je imalo razne vlaše i koske od jagnje i prase kao da smo bili 10.Ja i on se nesmo mogli poznamo medjusobno...
Men je Roska zvocala po cel put do kuću a kako li je bilo tastu ne znam...
Jedino što znam toj je da da nigde nema loše kad otidneš u gosti...

Nauči što nisi znao:

(barabar-uporedo;zvocala-prigovarala)


Нема коментара:

Постави коментар