понедељак, 7. март 2011.

Verovanje...


Mi seljaci u svašta verujemo...Naročito verujemo u onoj što ne može da bude...Takoj je se i men' jedanput desilo da poslušam Rosku pa se i d'n d'n's  smejem sam na sebe...Nešto ni neje išlo kako treba i Roska zaključi da ni je neki naprail madjije....Što je najgore ona ubedi i men' da je toj u pitanje što je krava omanjila da dava mleko,što je svinja oprasila samo 9 praseti,što na kokoške opadaju perušine...Leleeee...I kakvo da se raboti...Najde Roska atresu od nekakvu babu što gleda u beleg i spremimo se mi i otidnemo kod nju...
Jedva smo našli kuću...Toj i neje neka kuca...Više liči na kolibu...Kad smo mi došli u dvor je imalo edno 30 čoveka...Svaki sas svakuga priča,ispoveda mu svoju muku...Na onoga pobegla žena,na drugoga snajka ne mož' da ostane trudna,na trecega kuče neće da laje,na četvrtoga mačka manula da juri poganci...Čudo jedno...Ja idem kao šuntav medju onaj narod,slušam i mislim se u sebe...Ovaj baba mora da je mlogo stučna...Kasno posle pladne dojdemo i ja Roska na red...Ulegnemo mi kod babu...
Sedi baba na tronošku...Na glavu nat'kla neki naočari sas stakla kao dance od teglu sas krastavice (kad pogleda u teb oči jo' goleme kao sarme)...Pred babu kalenica sas vodu a ona samo nešto mrmlja u sebe...Kako smo ulegli ona ni pituje:

-Kakva vi muka muči?

Mislim se ja u sebe:

-Kad si tolko stručna kaži mi ti kakva mi je muka....Ako ti ja kažem kakvo me muči kakvo će ti da mi gataš...

Al prećutim.Neću da kvarim volju na Rosku...Dade jo Roska onija belezi sto je ponela (od prag,od njojnu spavaćicu,od moje gaće) i baba toj napušta u onuj kalenicu sas vodu pa razvrza priču...

-Auuuuu....Na vas je mlogo zlo učinjeno...Vas mrzi edna zena iz vamiliju...Ime jo počinja na slovo Z...El imate takvu ženu...Ona kad projde pored vašu kuću gleda u vaš dvor popreko...Vrljila vi crven kon'c preko tarabe...El ste našli kapke krv na basamaci...Da neste našli jajce negde u dvor...Ja sve toj mogu da rasturim...Mogu da rasturim i da se na nju vrne sve što vi je pra'ila...Samo trebe da ispod kalenicu turite 100 marke i drugi put kad do'odite kod men da ponesete 10 metra platno od pliš...

Slušam ja i ne mog' da se načudim...Baba ne zaklapa usta...A Roska izbuljila u nju kao nagažena...Da ju nes'm munul u rebra ne bi se setila da izlegnemo ...Turi ona ispod kalenicu 100 marke i krenemo si dom a baba ni sve blagosilja...
Idemo nazad a ja kazujem na Rosku...

-Role...Jutre ću ja da oknem veterinara pa da vidimo kakvo će on da rekne...

Neje jo bilo pravo al' mora da me sluša...Oknem ja veterinara...Dojde on...I znate li kakvo je bilo???
Krava je omanjila mleko zatoj što je stelna....Svinja je oprasila 9 zatoj sto se prvi put prasi...A na kokoške padaju perušine zatoj što ji pet'l zaripuje i skube....
Posle toj Roska mi nikada neje spominjala da idemo kod neku babu...

Nauči što nisi znao:

(perušine-perje;manula da juri poganci-prestala da hvata miševe;kalenica-posuda;razvrza priču-krenu sa pričom;Vrljila-bacila;oknem-zovnem;što ji pet'l zaripuje i skube-zato što pevac skače na njih i čupa ih)


Нема коментара:

Постави коментар