понедељак, 21. март 2011.

Privatizacija...


Sedimo pre neku večer ja i Stojan pred zadrugu i m'lko pričamo,m'lko slušamo kakvo drugi pričaju.Kad u neko vreme dojde e'd'n što u naše selo važi za najobaveštenoga...Taj zna koj kakvo  se u koju kuću sprema za jedenje...Mlogo voli da se smuca po selo i da zeva preko tarabe u tudje avlije...Kupil je kakvo mu treba u zadrugu i uzel jedno pivo pa izlegal napolje  da ga popije...Stoji on takoj i čeka da ga neki pita kakvo ima novo...Jer kad ti on ispriča vesti nema potrebe da gledaš dnevnik...U neko vreme zapita ga Stojan i on krenu da priča...Svašta je pričal al' najbitnije od sve je toj da je čul da ce da dojde neki privatnik i da  kupi našu zadružnu proadavnicu....
Men' je odma nešto preseklo u mešinu...Leleeeee...Kako ce pijemo na veresiju???
Tuj večer dojdem ja dom i odma se izjadam na moju Rosku...Pametna žena kazuje:

-Šta te briga...Ne mešaj se u politiku..Sedi dom,ima rakija kolko oceš...

Ali je sam bandoglav...Ne poslušam ja Rosku nego se raspitam kada ce da dojdu tija i gde će bude dogovaranje pa rešim da otidnem sas Stojana,da se  prišunjamo i čujemo kakvo se priča.Spremimo se ja i on i krenemo tuj vecer na zadatak.Od odma je krenulo naopako...
Kad smo preodili preko ćupriju kod Milisavovu kuću Stojan se saplete i padne u blato.Umaškal je se kao prase.Ne odustajemo mi.Nastavimo dalje...Kad smo se primakli do mesnu kancelariju rešimo da ne idemo po put nego da preripimo preko plot pa preko avlije.Čim smo preripili preko Savin plot ja sam ujašil vepra...Legal bil pored tarabe a ja ga nes'm  videl u tavnin...Kako sam ga uzjašil takoj je se on probudil i potrčal prema kokošarnik...Kad sam ja takoj sasve vepra uletel u kokošarnik probudile su se kokoške...Onakoj uzverene su ripnule na mene i počele da me kljucaju...Jedva sam utekal iz kokošarnik...A Stojan  stoji na sred dvor i onakoj um'škan u blato oće da pukne od smejanje.Nastavimo dalje...Izlegnemo iz Savin dvor a ulegnemo u Milanov.Tuj najdemo 'ednu gajbu i rešimo da ju ponesemo sas nas...Da se potkačimo na nju i kroz prozor da vidimo kakvo se raboti u mesnu kancelariju...Kad smo došli pod prozor ja se ukačim prvi...Al' za m'lko mi fali da vidim...Oknem Stojana pošto je on povisok...Čim je se ukačil na gajbu ona je pukla,noga mu je uletela u nju i zaglavila se...Onija u kancelariju su čuli da se nešto dogadja pod prozor i digli su se da vide kakvo je....A ja I Stojan udarimo u bežaniju...On onakoj um'škan u blato i sas gajbu na nogu...Preripimo pa u Milanov dvor...Leleeeee....Kad je istrčalo jedno crno kutre...Na svu sreću su mi čašire bile široke...Samo je nji uspelo da dovati...Sve ostalo je ostalo celo...
Jedva živo se dovlečemo kod mene u avliju.Čim je čula kapiju Roska je izlegla da ni vidi...Odma je se uvatila za mešinu i samo što neje počela da se valja po dvor od smejanje...
A ja i Stojan da propadnemo u zemlju od sram...On sas pivsku gajbu na nogu,um'skan u blato...A ja sas icepene čašire i s'v iskljucan po nos i obrazi.....
T'g smo s'vatili ja i Stojan da privatizacija neje zdrava za nas seljaci...

Nauči što nisi znao:

(smuca-skita;mešinu-stomak;bandoglav-tvrdoglav;Umaškal -umazao;sasve vepra-zajedno sa veprom;uzverene-uplašene;ukačim-popnem;čašire-pantalone)


Нема коментара:

Постави коментар