среда, 9. фебруар 2011.

Čistoća...


U moje selo se mlogo pazi na čistoću.Čim imaš neko djubre da vrljiš,turiš ga u džak i nosiš ga na komšijsku njivu ili u potok.Posle se džak icepi,toj se raznese na sve strane takoj da nikoj ne može da utvrdi da je toj b'š tvoje.Sve je toj trajalo takoj dok ednu večer ne čujem ja kako bije zvečka pred zadrugu...Zove neki na zbor...Spremim se ja i otidem.....
Čim sam ulegal videl sam da  je neka zaje*ana situacija.Ima tuj naš precednik od selo ali ima okol njega i nekakvi u odela,sas kravate oko gušu,čisti,namerisani...I svi nešto gledaju strašno....
Mi smo dotle koristili zbor da se vidimo,ispričamo,popijemo po neko pivo...Na kraj i da se posvadjamo...A toj što treba da se dogovaramo okol selske stvari...Koga je briga za toj....
Kad se 'ed'n od onija sas kravate diže i podoknu,mi se svi ućutamo.Odma poče da ni napada:

-Ovoj ovakoj više ne može.U našu opštinu vi ste najštrokavo selo.Svo djubre vrljate po šanci,po njive u potok.Zagadjujete okolinu.Toj mora da se promeni.Mora da se ture kante u koje će da vrljate djubre,da se napravi mesto gde će te kante da istrisate kad se napune...Toj mora pod hitno da se reši.Inače nema više da vi pomaga opstina!!!

E t'g mi se mene nešto obrnu u mešinu.Dignem dva prsta,pa kad mi rekoše da mogu da pričam-razvezem:

-Slušaj bre ti sas tuj sušenicu okol gušu.Nemoj više da ni opština pomaga kao do s'g.Jedini smo  u opštinu koji nemamo asvalt,imamo najslabu struju,za bilo kakvu artiju cekamo po 20 d'na a opština puna sas sekretarice,kad grad udari vi bežite od nas kao da smo šugavi,za regresiranu navtu čekamo kao da je zlato,kad je otkup napra'imo red kao izbeglice a  za pare čekamo po 2 godine...

Da me Stojan ne povuče za rukav imal bi ja da brojim do zajutre...Ovakoj rešim da kažem još ovoj pa da prekinem...

-Dobro me slusaj s'g...Toj što mi vrljamo djubre,toj je naša stvar.Da ideš ti da si središ djubre u opštinu,puna je.Ako još m'lko nastaviš da ni maješ ima Vinko da zatvori zadrugu i gde će posle da pijemo pivo...Zbiraj si dreške pa put pod nodje!!!

Tuj se uvati aplauz od svi koji su došli na zbor.Odma se svi digoše i pravac pred zadrugu.U salu ostadoše samo precednik i onija kravatirani...Posle čujem da je precednik turil u gepek od opštinski mercedes pečeno jagnje i kovu sirenje-prevrelo...
Ne znam dal su se uplašili od men 'el je toj zbog jagnje i kovu sirenje ali onija sas kravate više nesu doodili na zborovi.
A  iz neki razlog promenilo se dosta...Kod nas u selo...Iskopali smo 'ednu duvku i s'g svi u nju vrljamo djubre ...Više  nema da lete artiške po polje i najlon kese iz samouslugu...A u opštinu...Isto....Kad otideš za posedovni lis' u onaj  namazana seče nokti,i ne pogleda te al' ti odma rekne:

-Dojdi za 7 dana,imamo mlogo rabotu...

Nauči što nisi znao:

(vrljiš-baciš;turiš-staviš;podoknu-viknu;najštrokavo-najprljavije;ture-stave;mešinu-stomak;maješ-zadržavaš;dreške-odeća;duvku-rupu;artiške-papirići)


Нема коментара:

Постави коментар