понедељак, 7. фебруар 2011.

Pečenje rakija i zarezoja...


U moje selo žene najviše peru posle zarezoju i kad se peče rakija.Zarezoja  je praznik kad se ide u lojze i zarezuje se da bolje radja a rakija kako se peče toj svi znate takoj da nema potrebe da vi objašnjavam.Kako su tija dva dogadjaja povezani sas pranje ja ću vi objasnim na ličan primer.
Kad je zarezoja,ja turim u džep makaze za rezanje a džačku napunim sas razne vlaše.Ima tuj sve,od rakiju do vino.Za jedenje nema potrebe da se nosi ništa jer bi onda džačka bila teška pa ne bi moglo da se odi.Takoj ne rabotim samo ja-svi takoj rabote.Pošto su ni lojza gotovo sva na istu stranu,mi svi idemo zajedno.Dok stignemo do tam već mlogo l'kše odimo jer popijemo pola od onoj što smo poneli.Da ne bi mlogo ugazili lojza,mi na brzinu projdemo,isečemo,zalomimo i t'g izleznemo na utrinu...Svi nasedamo i povadimo kome je kakvo ostalu u džačku...Dok se vlaše ne isprazne ne ide se dom.A kad pojdemo...Toj  je  toprv za priču...Neki uopšte i ne pojdu...Ostanu tuj dok mi obavestimo njine vamilije da nesu u stanje da se vrnu(onda oni uznu kolica pa idu da i dovezu,ili ako i ima poviše upregnu krave i kola).A mi što "mozemo" da odimo...Padamo,valjamo se...Samo ja sam prošlu godinu triput padal u šanac pun sas blato.Ovija drugi su bili po pijani-oni su padali samo po put.Kad dojdem dom,Roska me čeka pred vrata...Sturi me dibiduz,umota me u čaršav i odma me vodi u plevnju.Tam lezim dok se ne istreznim.A ona samo pere onija blatnjivi stvari...I pcuje me...Kad se m'lko protreznim ona mi spremi korito i vodu pa me prokupe i tek onda me pušta u kuću...
Kad se prvi kazan u selo podloži,ja sam tuj prvi.Kako se seli kazan,takoj se selim i ja.Al ne idem ja sam...Tuj je Stojan,Dane i ostala kompanija ...Normalno,tuj je i gazda u čiji dvor je kazan,mada i bez njega može da se pomine.Mora da se svaki kazan dobro iskontroliše kakva je rakija izlegla...Od k'd počne da teče pa dok ne prestane.A kad počnemo prepek da  kontrolišemo...Leleeeeee...Imali smo srecu da smo u kominu padali uvek kad je bila ladna.A druga sreća je što svi rasipuju kominu na djubrište,takoj da i kad padneš nema na kakvo da se utepaš,padaš na meko.Pošto smo proglašeni za stručni ljudi okol rakiju,mesna zajednica je organizuvala dežurstva svaki d'n sas traktor i prikolicu-da ni razveze po kuće kad završimo kontrole.Za gazde u čiji dvor bude kazan je odredjen prvi komšija da ga sas kolica ili na grbinu unese u kucu,pošto se i on umori u toku kontrolu.I kad ni ovija dežurni sas traktor razvezu po kuće možete da mislite kakav doček imamo od naše žene kad ni vide kako smo ubavo um'škani sas kombinaciju od mlaku kominu i lajna....
A u vreme od tija dva dogadjaja...Kako pogledaš kroz selo kanapi sas oprane dreje su puni...A žene su najbesne...Najgore kletve kakve kazuju žene kad su besne se čuju najviše kad  se peče rakija i po zarezoju...

Nauči što nisi znao:

(lojze -vinograd;džačku-torbica;odi-hoda;utrinu-poljanu;Toj je toprv -to je tek;Sturi-skine;bez njega moze da se pomine-bez njega može;kominu-ostatak posle pečenja rakije;grbinu-ledja;um'škani-umazani;lajna-govedji izmet;dreje-odeća)


Нема коментара:

Постави коментар