четвртак, 17. фебруар 2011.

Glasuvanje...


Kako se približava glasuvanje takoj  sve oživi, čisti se,tura se asvalt i gde treba i gde ne treba,menjaju se bandere...Čudo jedno...Od sve men mi se najvise svidja taj d'n kad se glasuje...Taj d'n ja se spremim sabajle i idem pred zadrugu.Vinko otvara zadugu sabajle kad je glasanje.Na taj d'n nikoj ne raboti u polje...Svi se obleču u nove dreje i idu da izberu koj će da ji zamajuje sledeće četri godine.
U nase selo se glasa u mesnu kancelariju koja se nalazi iznad zadružnu prodavnicu.Ima tam nekolko odbornika,oni gledaju dal će sve da bude kako treba...Pred vrata obavezno bude milicija...Toj je zatoj što u nase selo mož' da se desi da neki ne zna za koga da dade glas...E oni su tuj da ti objasne...A ako ji ne poslušaš oni te ture u kola i provoze te m'lko...A kad se vrneš ti znas za koga treba da glasuješ...
Ja medju prvi ulegnem...Dok ji još nema milicajci...Ja ne volim da se vozim,a znam za koga da dadem glas.Obavim toj i odma se preselim na gajbu broj 1.Toj je moje rezervisano mesto pred zadrugu.Gajba broj 2 je od Stojana...Ostali nemaju rezervacuju...Uznem si pivo i gledam kako ljudi ulaze i izlaze i tačno znam kakvo misle.Svi idu i misle kako će nešto da se promeni...Jeste narod zamlaten...Nema bre nista da se promeni.Samo se promeni ime na vrata...A iza vrata sve isto ostane...
Do uvečer svi projdu i pored kutije  (neki i po nekolko put) a i kroz zadrugu.Ne moze da ideš na glasuvanje a da ne svrneš i da popiješ pivo i popričaš se sas komšije.Posle glasuvanje nikoj više ne priča za kuga je turil glas...Pričamo si od druge stvari...Neje toj zatoj što ima neka zabrana...Toj je zatoj što ako krene priča od politiku obično se toj oduži...E onda se od dugačku priču toj pretvori u svadju...E onda tuj nastupaju braca milicajci....
Pošto smo mi ljudi seljaci,navikli smo da se vozimo na traktori i freze, mi nemamo volju da se vozimo u milicajska kola...Toj ostavljamo na ovuj gospodu...Oni vole limuzine...
Posle nedelju d'na sve se vrne kao sto je bilo...Kako...Ne znate kako je bilo pre glasuvanje...Jutre ću vi vrevim od toj...

Nauči što nisi znao:

(sabajle-rano ujutru;dreje-garderoba;zamajuje-zabavlja;vrevim-pričam)



Нема коментара:

Постави коментар