субота, 12. фебруар 2011.

Polazak u vojsku...


Uvatila neka rabota,momurza se bere,slive se zbiraju,oremo...Ne mož' da se najde vreme da se popričamo.I sas Stojana jedva da se četri put u nedelju d'na napijemo-jedva se postigne.S'g ću da vi pričam kako je bilo kad sam ja is'l u vojsku.Vi mislite da ja nes'm iš'l tam...Ne bre...U moje vreme -koj neje iš'l u vojsku neje mog'l ni da se ženi...Odma ga otpišu za ženidbu ...Kao nesposobnoga...E ovakoj je bilo.......
Dojde poziv za regrutacuju,moji me spreme,okupu me sas sapun,obleču nove dreje...Onej što nosim na vašar...Bašta mi naredi da se tam ne pra'im šuntav,nego da sve slušam kakvo mi kazuju...Otidnemo sas voz ja i još nekolko iz moje selo...Stojan i Dane su isto bili sas mene...Dokturi su ni cel d'n gledali...Č'k smo i pantalone smicali  da ni vataju za jaj*a...Ne znam zašto toj treba ali dobro i' premere.Na kraj su ni rekli da smo sposobni i odredili su da ja i Stojan idemo u artiljerci a Dane u pešadiju.Ovija ostali što su bili popismeni (sto su im roditelji iz varoš oni su odredjeni za u šoferi,televonisti,bolničari,a mi iz selo -u prašinu).Kad sam doš'l dom i rek'l na moji a sam regrutuvan bili su mlogo radosni...Svi smo se zajedno napili.....
Dojde d'n da se po'odi.Pre toj smo naprai'li ispraćaj.Svi su se veselili...Samo je Vinko što raboti u zadrugu cel d'n roval.Godinu ipo će da ostane bez tri najbolje mušterije.Do voz me pratila muzika-trubači...Gruvaju trube,bije bubanj...A ja se i ne sećam gde smo prošli...(tolko sam bil trezan)...Ljudi izlegli na kapije pa mi mavaju,devojće rovu...A ja sam se zajezdil,zakitili me sas cvećku...Gazim kao general...Na stanicu se najdemo sas Stojana...Jedva smo se poznali...Ne zbog toj sto smo bili pijani...Nikada nesmo tolko dugačko vreme bili oblečeni u nove dreje...Tuj udarimo kolo,pevanje...Vlaša samo ide u krug.....
Dojde voz...Tuj nastade kuknjava kao na grobište...Svaki svakuga ljubi i rove...Ukačimo se u voz...Svirnu sirena...Pojde voz a mi nastavimo sas pijanku i pevanje...Gde li idemo-nikoj ne zna...Kakvo li ni čeka-ne znamo ni toj...Al pojemo...

Nauči što nisi znao:

(momurza-kukuruz; ,slive-šljive;zbiraju-sakupljaju;dreje-garderoba;mavaju-mašu;rovu-plaču;zajezdil-hodam ponosno;grobište-groblje;pojemo-pevamo)


Нема коментара:

Постави коментар