петак, 25. фебруар 2011.

Nova godina u selo...


El vi mislite da mi u selo ne čekamo Novu godinu???E zajeb*ali ste se.....U moju kuću se slavi doček od k'd ja pamtim...Dok su mati i bašta bili živi čekal sam sas nji...Mati spremi djibanicu ,opeče pile i tolko...Bašta natoči vino...Kad večeramo sednemo pored šporet i pričamo kako će da bude kad se ja oženim i gledamo na sat...Kad bude vreme izljubimo se i idemo na leganje...Mlogo put smo si čestitali ujutru...Bašta se napije  pre 12 sati a mati zaspi...
E s'g je mlko drugakvo..Ja sam se oženil...Dečica se razbežala po svet...Mati i bašta i' nema više...Ostali smo ja i Roska sami...Kad bude za doček mi se udružimo sas Stojana i Zagorku njegovu...I oni su ostali sami kao tenci...Počnemo sas pripreme tri d'na porano...Da nešto ne zabora'imo....
Žene su zadužene za kolači.Ne praje one nešto posebno...Desetinu vrste...Meki,tvrdi,sas oresi,rolati,oblande,torte,kifle...Nista posebno...Pošto je pre doček na mene i Stojana zabranjen pristup u podrum one idu da razvrše lonac u koji su zatopene sušenice u maz i čvarci...Kad završe sas kolači i podrum one pune paprike,uvijaju sarme...Da ne budu mlogo mrsne one mesto svinjsko meso turaju meso od zajca el od srnu...Misle one na nas...Na kraj praje djibanicu i vare čorbu sas teleco meso...Da bude toplo za večeru...Ja i Stojan imamo zadatak da zakoljemo jagnje i prase,da naklademo oganj i da ji ispečemo na ražanj...Na svu sreću znamo za jadac...Mislim na toj što imamo zabranu da ulazimo u podrum...Nedelju d'na pred doček mi natočimo dva balona vino i sakrijemo i' u štalu...Takoj sas manje muku podnesemo vreme dok obrtamo jagnje i prase...Nije ni toj l'ko...Sediš na dubar a okol tebe duva kao na utrinu...Da neje vino da ni zagreje imali bi da izmrznemo kao kompiri...
Kad sve bude gotovo nasedamo uz astal i krenemo da tamanimo sve što je spremeno.Mi kad slavimo el idemo na slavu ne turamo kaiš na pantalone...A odozdol oblačimo gaće sas lastrež.Onej sas učkur nesu praktične za takve prilike...M'lko-m'lko pa treba da popuštaš učkur...Ovakoj se lastrež razvlači kolko god da jedeš...
Puštimo televizor i slušamo kako peva Lepa Lukić,Vera Matović,Tozovac,Cune...Okol nas samo lete kočine...Ispivamo na eks...Nazdravljamo...Pevamo...Kad bude u 12 sati uvatimo da se ljubimo...Svaki sas svakuga...Doduše ja izbegavam da se mlogo ljubim sas Zagorku ako se neje taze obrijala (sve me izbode sas brkovi)....
U neko vreme žene počne da ovalja s'n...One su kao kokoške...Ja i Stojan smo borci...Ne dozvoljavamo da ništa ostane nepojedeno...Mi se ne dizamo od astal dokle god ima nešto za jedenje i pijenje....
Ete takoj mi na selo prosto i sirotinjski slavimo doček od Novu godinu...

Nauči što nisi znao:

(mati i bašta-majka i otac;djibanicu-gibanicu;sami kao tenci-sami samcati;razvrše-načnu;maz-mast;od zajca-od zeca;naklademo oganj-podložimo vatru;ovalja s'n-prispava im se)


Нема коментара:

Постави коментар