субота, 19. фебруар 2011.

Domaćin...


Možda ste misleli da ja nes'm domaćin.E tuj ste se opasno zaje*ali.Ja sam ed'n od najgolemi domaćini u naše selo.Kad ja u'ranim svinju,toj je samo da gledaš i da se čudiš.Moram da vi priznam da od toj nes'm mislel dok su mater i bašta bili gazde od kuću ali od k'd sam ja postal glavan...A još od kako sam se oženil sas Rosku...Svaku godinu kad se svinja oprasi mi odvojimo edno prase i ranimo ga non -stop.Biranje je povereno na Rosku...Ona je stručna u toj...Toj sam svatil čim je mene iz'brala...E kad mi od toj prase napra'imo ranjenicu od 200 kila dojde momenat da se toj zakolje i sredi...B'š od toj sam tel da vi m'lko pričam..Šta se dešava u nasu kuću (a siguran sam da je u svako selo isti slucaj) kad dojde vreme da se kolju ranjenice.......
Nedelju d'na pre nego što ce se obavi klanje počne televon da zvrči.Zovu sinovi,ćerke,zetovi,snajke...Svi se kao nešto raspituju za naše zdravlje...Kao da i' toj mlogo interesuje.Kad vi deca otidnu u varoš da žive,automatski postanjuju vampiri...Pitate se zašto ??? Eve zašto !!! Po celu godinu se ne javljaju a kad osete krv (da će svinje da se kolju),odma zovu i raspituju se kako ste.Odavna je men' deda pričal:

-Sine,deca dok su malecka piju mleko...Kad su golema piju krv...

S'g mi je jasno zašto...Al' nema veze...Naši su kakvi god da su.Mi sami smo i' stvorili i za nji' živimo...Uglavnom,toj sam tel da vi kazem...Nedelju d'na pre svinjokolj oni zovnu da se raspitaju za tačan termin.Moraju na vreme da uznu slobodni d'ni u preduzeće (ako se kojim slučajem svinjokolj pogodi u radni d'n).Zatoj mi seljaci gledamo da svinjokolj obavljamo za vikend...Da ni deca ne gube od rabotu...Nemoj da mislite da će da dojdu porano da vi pomognu da izvlečete svinju iz kočinu...Ne...Kad se stari i nikakvi roditelji u borbu sas svinju um'škaju u blato i jedva ju sas još pet isti takvi komšije izvleču na dvor,zakolju ju,oderu i na jedviti jadi ju podignu da zakače čengeli na gredu ispod ambar...U taj momenat se čuje zvuk od auto i vidite kako na kapiju (koju ste otvorili  u 6 satu ujutru) ulazi auto (ponekad i prikolicka bude zakačena za njega)...Mislite da će prvo da vi upadnu u oči vaši najmiliji...Izvarali ste se gadno...Prvo se vide prazne šerpe,lonci i vanglice...A tek onda primetite vašu decu i unučići kako su se jedva  nekako smestili pored svi onija sudovi u kola...
A šta se dešava posle...Kad izlegnu iz auto...Jutre ću da vi pricam...

Nauči što nisi znao:

(mater i bašta-majka i otac; izvlečete -izvučete;kočinu-svinjac;um'škaju-umažu;na jedviti jadi -teškom mukom;Izvarali-prevarili)


Нема коментара:

Постави коментар