субота, 22. јануар 2011.

Borba u plevnju...


Kad smo doveli Rosku (takoj se zove žena mi) u kuću,mati je bila zaspala.Bašta je otrčal od kapiju da ju zove i da jo kaže kakvo je se desilo.Ja i Roska smo ostali da sturimo džakovi sas brašno i trice,da ispregnemo krave...Da turimo m'lko seno pred nji'...
Doduše u plevnju smo se zabavili m'lko podugačko.Samo što smo ulegli u plevnju...Ona se bre ljudi nekakvo naježi...Kao da se razbesne...Pa kad me grabnu pod miške i vrlji na seno...Pa ripnu ona na men...Lele...Ja sam prvo mislel da oće da se obaramo....Proba da se izm'knem...Al djavola...Toj je uvatilo i stislo sas onej nodje kao sas mengela.Nema mrdanje.Kad je uvatila da mi vuče čašire i da razvrzuje dretvu što su vrzane da ne padnu ja sam svatil kakvo se dešava.Odma sam počel da jo pomagam.Vide ona da ja saradjujem...Pa ona uvati da raskopčuje njojnu košulju...Kad izleteše onej dve tikve otud iz zarobljeništvo pa kad me udariše po čelo...Tvrde kao kamen...Ja i'  stiskam sas onej moje grebljave ruke a ona samo stenje...Ljudi moji...Kakva je tuj borba nastala...Valjanje...Stiskanje...Lom.Borim se ja i mislim u sebe:

-Sreća te smo pogodili da borbu vodimo na detelinu...Da beomo pogodili da padnemo na onoj seno iz Dubravu...Ono je puno sas grmotrn...Imalo bi da ni izbode kao da smo ležali na teraježa.

Kad je se borba završila po četvrti put rešimo da ulegnemo u kuću...Jedva sobramo dreške po plevnju...Ako je nešto i ostalo krave će da izedu....
Otidnemo u kuću...Tam se svi naredili u stroj...Kao da je smotra.Svi čestitaju i na men i na snašku...I svaki ni čisti od slamke....Kad je se završilo čestitanje,imalo je na patos seno za jed'n naviljnjak.
Jutred'n su došli njojni da čestitaju...Za nji neje ostalo ništa od seno da čiste....
Svi su bili srećni i zadovoljni pa č'k i ja.Posle 9 meseca uručena ni je nagrada za tuj našu borbu u plevnju...Muškooooooo...

Nauči što nisi znao:

(plevnju-senik;zabavili-zadržali;grabnu-dohvati;vrlji-baci;čašire-pantalone;razvrzuje-odvezuje; dretvu-kanap;vrzane-vezane;Da beomo-da smo;grmotrn-vrsta bodljikave trave;teraježa-jež;dreške-odeca;naviljnjak-gomilica sena)


Нема коментара:

Постави коментар