понедељак, 31. јануар 2011.

Nekada i s'g...


Tačno ponek'd mi dojde da skrenem od muku.Sedim takoj uvečer sas Rosku,ona uzne kudelju pa prede a ja donesem koš momurzu pa uznem da trošim da imam za svinje i kokoške.Naklademo šporet,Roska svari čaj od lipu (kad sam blizu nju ne pijem,kazuje da joj škodi)...Suva drvca puckaju a mi pivkamo čaj i dosećamo se kako je nekada bilo!!!
Nekada kad bude u prolet,svi upregnu krave pa krenu u polje,neki vodi kave,drugi sede na kola...Usput si pričaju,šale se smeju...
A s'g!!! A s'vne prolet,zagude traktori i freze...Na put ne smeš da izlezneš...Će te zgaze.'Edno nema kočnice,drugo ćoravo,treće pijano,četrvrto brljivo....
Nekada se išlo sas srpovi u žetvu i topila se konoplja da se vrzuju snopovi (samo pobogati su imali krpljaci što se vrljaju u  neku tekstilnu vabriku),pa se zdene u krstine,pa se preveze dom,pa dojde dreš sas golem traktor što se zove "zadrugar",pa se zbere cel komšil'k.'Edni vrljaju snopovi na dreš,drugi bagaju,treći vlače slamu,četvrti pune džakovi,vrzuju i nose na vagu...U čiji je dvor vršalica taj sprema ruč'k...Sušeno meso,kupus,punjene paprike,djibanica,pivo oladeno u bunar........
A s'g!!! Dojde kombaj (imamo na 100 kuće 18 kombaja...Svi otpadi u Nemačku su očisteni) zgazi ti njivu,žito ti rasipe u prikolicu,slamu rasvrlja po celu njivu pošto mu ne radi petljač pa neće da vrzuje u bale (al' ti kombajner objasni da se mlogo l'ko sabira sas grebulju sas drveni štapci)...Ništa komšije,ništa paprike,kupus,meso pivo...
Nekada se znal red.Kad dojde Sveti Ilija oblečemo stovalne dreške,povedemo kravu i tele što su za prodavu i pravac vašar.Čim ulegnemo u vašarište dotrčuju da pitaju za cenu.Odma mi prodavamo,uzimamo pare i idemo da kupimo lubenicu...Sednemo  na obalu od  reku,izedemo lubenicu...Promajemo se po vašar za ljudi,kupimo si m'lko gaće,majice,kovu za pojenje krave,lavor za mijenje nodje i posle si idemo dom srećni i zadovoljni...
A s'g!!! Kad treba da prodadeš nešto,nigde ne ideš.Doode oni dom kod tebe.Uznu ti i kravu i tele,oni ji izvode,oni ji tovare-nema problem za cenu.I kad ji natovare i spušte ceradu od kamionče toj je zadnji put kad si videl oči i na kravu i na tele i na maltrapaza.Ako si poslab sas snagu odma se oprostiš od pare...A ako si po muž mož' da se nadaš za nešto za 'edno mesec d'na.....
Eeeeee...Takoj sedim prisećam se i muka me jede...

Nekada sam u ovoj doba bil pred zadrugu,mortus pijan....
A s'g...Pogled me...Stegla Roska pa ne mrdam od kuću...Još kad bi me neki videl da pijem čaj od lipu...Ne bi mog'l od sram ni pred kuću da izlegnem...

Nauči što nisi znao:

(koš-sud ispleten od vrbovog pruća; momurzu-kukuruz;Naklademo -podložimo;zagude-zabruje;krstine-plast od snopova zita;dreš-vršalica;zbere-sakupi;vrljaju-bacaju;bagaju-stavljaju snopove u vršalicu;rasvrlja-razbaca;stovalne dreške-novo odelo;Promajemo-prošetamo;Doode-dolaze;maltrapaza-nakupac/preprodavac)


Нема коментара:

Постави коментар