уторак, 18. јануар 2011.

Stojanova ženidba...

Moj drugar Stojan rešil da se ženi.Al' ima problem.Ne može da najde ženu kakva će da se svidja na njegovi tatka i mater.Nema gde nesmo išli i pituvali...Ništa...Koju god dovedemo ,njegova mati ju izm'kne na tojagu(ne vidi b'š najbolje,pa  našla 'ednu tojagu ili ti motku od metar ipo...I kad neki stane na tuj daljinu ona ga najbolje vidi) pa kazuje:

-Ubava si ćerko al naš Stojan poubav.......

Najdemo drugu...Dovedemo ju a njegov tatko ju omeri i kazuje:

-Ubavo si dete...Ama Stojan ima da najde kakva mu doliči na njegovu lepotu....

A Stojan je bil ubav...Nema da zafali...Samo mu se m'lko uši oklepili,pa štrče kao drške na onaj golem lonac što se u njeg' vare pitije za Sveti Jovan.Dobro, ima i na jedno oko m'lečku falinku.Kad onomad otiš'l da muze krave a ono bilo mlogo žeško...Krava mavala sas rep...Branila se od muje i šljisne ga preko oči...Ustvari, poviše preko nos i levo oko.E od t'g Stojan ne vidi b'š najbolje na toj oko...A i nos mu malo dojde zavrnut u desnu stranu.Inače u grudi kad ga pogledaš...Sila...On kad se utepa ne vode ga na rengen...Samo ga prim'knu do sijalicu i ono se sve providi...Odma vide kakvo je iskršeno.E nodje su mu kako treba samo je desna za 7 santine kraća...Al' toj se uopšte ne primeti kad sedi.
Jedno jutro...T'm'n sam izlegal iz štalu kad čujem da neki izvija.Poslušam m'lko bolje i zaključim da je Stojan.Otkako je umesto rakiju natrtil šiše sas esenciju glas mu dodje nekako čudan.Odzovem se:

-Šta je bre,el ti se plevnja zapalila?

-Ma jok,nego reče tata da su našli devojku za mene,pa da ti se pofalim.Ce me žene!

I taj d'n otidnu oni u prosidbu.Stojana su okupali,obukli i zaključali u štalu dok se i oni ne naštimaju...Jedino tam' nema rakija.Bilo i' stra da se ne našljiska pa da se izbrukaju.Kad su otišli tam' imali su što i da vide...Sve je na astal...Turšija...Meso sušeno...Kisel' kupus...Vino...Rakija...A snaška u sobu...Pod ključ.Za svaki slučaj u istu tuj sobu ture oni i Stojana...Dok se dogovore oko miraz...
Jutred'n...Ja ispivam prvo čokanjče...Kad ete ga Stojan na vrata.....

-Ja se oženi! Kazuje.

-Pa nek ti je sa sreću! Kazujem ja...Grlim ga i ljubim...Tuj se silno izdravimo.

-A gde je mlatka...Da vidimo kolko je ubava ?Ja pitujem.

A Stojan se m'lko kao namršti...Obrnu glavu na drugu stranu i kazuje.

-Ene ju dom ostade da se obrija...Ubava je kao zapisana,samo ima bradu još m'lko pa kao ja.

Tuj mu ja onak drugarski nasipem još jedno čokanjče...Od srce...

Nauči što nisi znao:

(tatka i mater-otac i majka;Ubava-lepa;poubav-lepši;oklepil-klempavi;vare-kuvaju;m'lečku falinku-malu manu;žeško-toplo;muje-mušice; šljisne-udari;santine-centimetra;izvija-dere se;natrtil šiše-navalio flašu;našljiska-napije;astal-sto)

Нема коментара:

Постави коментар