четвртак, 20. јануар 2011.

Na prvi pogled...


Zamalo da zabraim...Pa ja vi nes'm rek'l kako je došlo dotoj da se oženim.Na moji je dosadilo da me sačekuju i opominjaju...Da me vade iz šanci,da se svadjaju sas komšije zatoj što sam izvrnul njine tarabe...I sve takoj...I reše da me žene.E tuj bruku treba da čujete...
Reše oni da me tri d'na pred svaki vašar i sobor zaključuju u sobu...Bez rakiju...A na d'n pred vašar da me okupu.Prvi put je bilo zaj*bano.Izdrzim ja tri d'na zaključan...Jedva...Izvedoše me iz sobu...Vidim ja u hodnik je plekano korito...U kotlenku kipi voda...Nema mi spas.Inače toj plekano korito koristimo svi za kupanje a koristimo ga i kad šurimo praci za slavu...Svučem se ja doneklem ...I odneklem...Neklem ne dam da mi nikoj dira.Ulegnem u korito...Mati razblazi onuj kipelu vodu sas ladnu...(b'š kao kad šuri prase)...Prinese do korito...Bašta uze lonče i tuj poče drama.Od njojno trljanje i onuj žešku vodu ja sam bil crven kao da sam padal u koprive....Kad su na mamu utrenele ruke uzel je tata sapun...Takoj su se svi izredili...I baba i deda...Strinka neje tela da priodi...Ona neje iz našu vamiliju...Rastupiše se od trljanje...A ja nikako da zamerišem kao Mrdja.Da slučajno neje poš'l  na sedenjku i grejanu rakiju Stojanov tatko oni bi mene i d'n-d'n's trljali.Odma je on primetil da nešto neje kako treba (čovek je živel u Nemačku-zna kako se treba banjaju ljudi).Čim su skinuli onaj najlon što je sapun bil zamotan u njega ja poče da merišem na jorgovan...Čudo....
Jutred'n mi nesu dali da idem da rinem kod krave...A ja se mislim u sebe (mora počesto da se ženim...Samo da neje kupanje-majke mu ga spalim).Kad su završili kod stoku,upregnu bašta krave a mati,baba,deda i ja nasedamo u kola...I pravac na vašar...Da tražimo snašku za mene.Takva procedura se ponavljala za svaki vašar...Jedno tri -četiri  godine.Na svaku koju su mi našli na vašari ,ja sam na nju naš'l manu.A kako i ne bi?Pa i one su pripremane kao i ja...Sve čiste...Namerisane...Zabradile šarene šamije i samo se usmiškuju...Begaj od toj podalek.
Kad su moji misleli da više nema nikakva šansa da se oženim,desilo se čudo.Otidnemo u vodenicu da smeljemo m'lko  žito i momurzu...Mi tam,pretekal ni ed'n čovek iz gornju malu.Pogledam ja...On stoji pred krave i mota cigaru a neki stura džakovi od kola i nosi u vodenicu.Prim'knem se...Lele...Devojče kao bulka...Crveno u obrazi...Kosa jo kao slama...Samo ,kao ubudjana slama-dojde onakoj crna...Oči modre kao košulja što ja oblačim za slavu...Grudi...Lele...Kao da je dve tikve turila pod košulju...Guzica golema...Nodje čvrste...Gazi kao oficir...U grbinu široka...Grabne onaj džak sas žito,vrlji ga na rame i sve podripkuje sas njega do vodenicu.

Nešto me preseče u mešinu...Ne bre...Ne za u klozet...Ponisko dole....Kad je pogledala u men...Ukopal sam  se kao Nemačka krava kad jo kazeš "HALT"...Odma je sevnul neki oganj medju nas...Toj je bil početak i kraj od naše zabavljanje...Iz vodenicu je se njojan bašta vrnul dom sam...

Nauči što nisi znao:

(kotlenku-sud u kome se greje voda;Bašta-otac;rinem-čistim djubre;Zabradile-vezale na glavu;šarene šamije-šarene marame;momurzu-kukuruz;stura-skida;bulka-crveni cvet;grbinu-ledja;mešinu-stomak)


Нема коментара:

Постави коментар