недеља, 30. јануар 2011.

Kutre...


U naše selo,ako nemaš kutre ti nesi nikakav domaćin.Ja i Roska smo morali da se dademo u akciju da najdemo 'edno da ne bi bili osem svet.Ja sam mislel da je toj l'ko...Otidneš kod nekoga komšiju i on ti dade ili prodade kutre,dovedeš ga dom,vržeš ispred štalu i gotovo...Ma kakvi...Moje muke da vi pričam...Bolje da sam dresiral Stojana da mi laje po dvor (i takoj je po cel d'n kod men',a i ne trazi mlogo za jedenje,e već za pijenje je druga priča).
Krenem ja takoj po selo da trazim kutre.Prvo otidnem kod Račka...On je lovac i ima pun dvor nekakve džukele...Samo izvijaju i motaju se okol nodje.Izleze on iz kuću i odma poče da mi preporučuje....

-Ovaj balkanac je za tebe...Pogledaj ga...Nema da sme jastreb  da ti ulezne u dvor!!!

Gledam ga ja i mislim se...Kako ce ovaj džukela da me uvardi od jastreba...Pa nema krila da leti po njega-otpada.

-Ovaj trobojac neje loš...Juri lisice!!!

Neje loš...M'lko ćopa na 'ednu nogu,'edno uvo mu očuljeno...A rep...Rep podvilo kao da će kotlajku da nosi na njega-otpada.

-Pošto  vidim da ti se ovija lovački ne dopadaju,imam ja ovija što čuvam za golemi gazde da im varde imanje.Eve ti ed'n šarplaninac...

Ijao...Pa kakvo će kod mene da čuva...Ja sve što imam toj Roska drži u pazuke a tam ne pipam ni ja a kamoli neki drugi...A kolko je onoj kuče,treba da svaki mesec koljem za njega po jednu svinju da ga naranim...Kak'v je kudrav mora ga vodim i kod vrizera...Ma kakvi-otpada.
Vidi Račko da sam ja nesvidljiv...Povrte se m'lko po dvor pa mi kazuje.

-Imam ja nešto b'š za tebe!!!

Otide prema plevnju...Kratko vreme ga nemaše pa se pojavi,vrzal sas ednu dretvu nekakvu džukelu i vlači ju po njega.Ono cilivče kao da ga kolje.

-Ovoj ti poklanjam.Će da svari Roska kavu kad navrnem i ti će dadeš 'ednu vlašu pivo.

Pristanem.Uvatim za dretvicu pa nastavim sas vlačenje.S'v sam se oznojil dok sam ga dovlekal dom...Kao da je pomešalo brzine,ja ga vlačim napred a ono ubacilo u rikverc.Kad smo ulegli u dvor odma je se odomacinilo.
Posle nedelju d'na sam ja zval Račka da dojde na kavu i pivo...I da ponese pušku da ubije skota.Zašto?

-Koj god je ulegal na kapiju,nema da zalaje na njega...Vrti rep i raduje mu se-pa toj li je selsko kuče (padalo mi je na pamet da mu odsečem rep)...A drugo i považno od sve....Od kad sam ga dovel u avliju nesmo izeli ni edno jajce...Čim kokoška zakokodače ono trči u gnjezdo.

S'g mi je jasno zašto je Račko pored onolke kokoške kupuval jajca od nas.

Nauči što nisi znao:

(kutre-pas;osem svet-izuzetak;uvardi-spasi;ćopa-krivi;očuljeno-nije celo;kotlajku-posuda za hranu;varde-čuvaju;nesvidljiv-cicija;vrzal-vezao;dretvu-kanap;vlači-vuče;cilivče-cvili)


Нема коментара:

Постави коментар