понедељак, 10. јануар 2011.

Prvi d'n na rabotu...

Pojdem ja takoj prvi d'n na rabotu...
Dojdem ja do kapiju...Kad tam...Nekak'v u modro odelo.Nodje mi se odsekoše...Pomisle da neje došla i ovde milicija da me traži...Al se nešto premišljam...Ovuj godinu sam sekal drva u moje branište -u državno smo sekli proletos.
Pogledam ga m'lko bolje i vidim da je urasal u bradu kao g*vno u koprive.Kapa mu nakrivo stoji...Oči mu podbule kao kafanske sarme...A krvave kao na kurjaka...Bluza je nekada bila čista...S'g je sva u neku mrsničinu i vale gu pola dugmici...Da nema kaiš-pašnjak bi mu padal na nodje...A pantalone...Toj je priča za sebe...Em su sm'knute...Em su štrokave....Tuj su i razvrcane medžu nodje....Ne daj Bože da treba ovaj čovek da negde potrči......Ako ne udari u prvo drvo (jer sas onija krvavi oči ne mož' da vidi dalje od nos),ondak ima da ga onaj pašnjak izvrne napred...Ako li se i toj ne desi...Kroz onej razvrcane pantalone ima da mu ispadne s'v alat.U toj moje razmišljanje on me prekinu kad podo'knu:

-Kakvo tražiš ovde nane ti ga spapatrljim malečke.......???

Leleee...Kad udari iz njega džibra....Nema što...Ukapiram stvari.Ovoj je državni  portir...
Objasnim ja na njega koji sam i koj me praća...I on me uputi tam prema jednu štalu.Tam su kaže tvoji radnici.Idem ja natam a nodje se vrtaju nazad.Mislim se u sebe:

-S'g si me zaj*bal čičo i nikada više!

Kad sam ulegal u tuj štalu........Čudo...Prvo sam tel da se onesvestim...A po toj da uteknem.Toj nema na kakvo ne smrdi.Od preparati za prskanje,preko slaninu i krastavice do ljutu rakiju i vino.Na sve strane rasvrljani balići slama i nekakvi kartoni....A od flaše i najloni od salamu...Nema proodenje...I kad od svaku balu i svaki karton poče da se diza po jed'n čupavac...Mene mi srce poče bije kao kod mladoga zajca.I svi idu kam mene.....Gotovo je reko.....Poče u sebe da se pozdravljam sas svu vamiliju...Mislim se ...Ovija ima da me izedu...A nema ni da trepnu.Kad se oglasi jed'n od tija čupavci:

-Tebe li su pratili nane ti ga ,da ni nakaraš da rabotimo.Mi čekamo regres.I bonovi za topli obrok.I mesečne kartice.Ako nesi donel ništa od toj...Obrni grbinu i m'rš  napolje!!!!!

T'g ja ukapiram da toj nesu čupavci i osenje...Toj su državni sluzbenici...Oni takoj razgovaraju sas šefovi....Još kad vido da svaki od nji u ruke drži železnu vilu...Obrnem se nalevo krug...Zašlajfujem...Pa trč  pored onoga pošmokljanoga portira...I sve se usput mislim:
-Čičo,čičo...S'g su moje oči videle državna jasla...Aram ti i onaj sekretarica sas dugački kraci i goleme grudi...Idem si ja dom...

Nauči što nisi znao:

(Nodje-noge;branište-šuma/zabran;kurjak-vuk;mrsničina-masnoća;vale-nedostaju;pašnjak-stomak;štrokave-prljave;razvrcane-pocepane;podo'knu-viknu;uteknem-pobegnem;rasvrljani-razbacani;mladoga zajca-mladog zeca;nakaraš-nateraš;grbinu-ledja;osenje-strašila/duhovi;železnu-gvozdenu;kraci-noge;dom-kuća)

Нема коментара:

Постави коментар